Od začátku ledna 2022 dochází k některým trvalým změnám Pražské integrované dopravy:
- změny na Průhonicku: linka 385 bude nově expresní a mezi Opatovem a Průhonicemi pojede po D1. Místo ní pojede přes Šeberov a Rozkoš nová linka 357. Výrazně posílí také linka 122 do Újezdu u Průhonic a mírně oslabí linka 363 právě kvůli novému expresnímu spojení linkou 385
- změny názvů některých zastávek v Praze, například Cibulka se bude nově jmenovat Nádraží Cibulka nebo Netušilská nově ponese název Blatov sever
- již od soboty 1. 1. platí změny na Kladně (nová linka 565 do Slaného místo linky 609, která je vedena pouze po území Kladna v nové trase. Linky 612 a 620 se vrací do centra Kladna – opět jedou přes Gymnasium a Náměstí Svobody
- úprava linek v Kutné Hoře: z linky 801 je vyčleněna část spojů do Bernardova a těch, které nejsou zajišťovány elektrobusy
Od 3.ledna do konce měsíce je také mírně omezen provoz pražské MHD, a to cca o 9 % nejen s ohledem na každoroční pokles poptávky:
Od 3. do 30. ledna 2022 budou městské linky PID v Praze v provozu podle poloprázdninových jízdních řádů, které snižují nabídku spojů během dne v průměru pouze o cca 9 %. Mírné omezení provozu PID po Novém roce je naplánováno i s ohledem na maximální nasazení většiny provozních pracovníků dopravců v závěru roku 2021, kdy bylo při zvýšené nemocnosti i počtu karantén vynaloženo velké úsilí na to, aby až do vánočních svátků všechny spoje jezdily v maximálním rozsahu bez omezení.
- v metru se v tomto režimu prodlužují intervaly v ranní i odpolední špičce pracovního dne o 10 až 30 sekund (nejméně na lince C)
- na tramvajových linkách platí intervaly delší o 1–2 minuty jen v odpolední špičce
- na linkách městských autobusů dochází k prodloužení intervalů mezi spoji na páteřních linkách ráno z 6 na 7,5 minuty a odpoledne ze 7,5 na 10 minut, na doplňkových linkách ráno z 12 na 15 minut a odpoledne z 15 na 20 minut.
Souhrn všech trvalých změn najdete ZDE