Ve středu 13.října spouští Prague City Tourism podzimní a zimní kampaň, která se bude snažit přilákat bonitnější klientelu a prezentovat metropoli jako značkovou evropskou lokalitu. Tvůrci kampaně věří ve skrytý potenciál Prahy jako exkluzivní destinace nabízející široké množství aktivit i pro náročnější turisty.
„Chceme hlavní město zbavit nálepky levného alkoturismu. Společně s Prague City Tourism budujeme z Prahy novou značku, která osloví zejména kultivovanou klientelu se zájmem o kulturu, památky nebo kvalitní gastronomii. Největším přínosem pro město je turista, který bude mít k naší metropoli osobní vztah a bude se sem rád vracet,“ říká Hana Třeštíková, radní hl. m. Prahy pro kulturu a cestovní ruch.
Po vzoru jiných evropských metropolí, jako jsou například Berlín nebo Vídeň, chce Praha lákat na takzvané city breaky a kvalitní služby metropole. Cílem je také akcentovat pojem zodpovědné turistiky a naprosto eliminovat představu o Praze jako večírkové nebo levné lokalitě.
„Je důležité promlouvat k turistům mnohem autentičtěji a přesvědčit je, aby se do Prahy vraceli,“ popisuje předseda představenstva Prague City Tourism František Cipro a zároveň dodává: „Chceme představit hlavní město jako exkluzivní metropoli s akcentem na osobnosti, umělce a tvůrce, kteří zde žijí. Od toho se odvíjí i klíčový vizuál kampaně.“
Součástí kampaně bude série fotografií a videospotů, které podporují novou image autentického města. Zapojí se například Tata Bojs, smyčcové kvarteto Unique Quartet, držitel Grammy Award Ondřej Pivec nebo taneční skupina Dekkadancers.